tisdag 3 april 2012

Sexleksaker för "honom"

Med tanke på mitt förra inlägg kring lekfullheten så djupdyker jag nu bland leksaker. De kan ibland göra leken ännu mer spännande. Jag har snöat in lite kring tanken om sexleksaker för män. Vad finns det för utbud och hur har de tagits fram? Vad är syftet och hur marknadsförs dem?
Hannah och jag berörde ämnet kring sexleksaker häromveckan när vi pratade maskulinitet på RFSU Malmös cocktailparty. I helgen så lyfte jag frågan för Justine & Juliettes egen Emma när vi hade föreläsningen kring sex och sexualitet. Jag undrade lite kring hennes kunskaper om frågan. Hon berättade hur svårt det är att hitta sexleksaker som är specifik riktade till manskroppar. Nu har jag i några dagar kollat utbudet som erbjuds via nätet. Nedan är vad jag har hittat och uppmärksammmat.

Lösvaginor

Detta verkar vara en populär leksak. Med namn som Daisy's play pal, honey lush och fleshlight eftersträvar dessa produkter en äkthetskänsla. För att citera en sida "...tillverkat av ett patenterat material som ger en otrolig äkthetskänsla. Ingen annan tillverkare har lyckats efterlikna äkthetskänslan i det här materialet."
Det mest märkvärdiga var att många var avgjutningar var av kända porrskådespelerskors kroppsöppningar. Dock inga örongångar eller näsborrar. Detta verkar vara en en serie där man använder skådespelerskans namn som marknadsföring. Jag upptäckte också att de finns också i form av analöppning och mun med namn som forbidden och swallow. Det finns serier som är riktade till "män som gillar män". Tydligen räcker det med att gilla inte tända. Den serien kan hjälpa dig att uppleva gudomlig analsex, förutom att det inte är en analöppning då.
Det finns flera varianter av den här leksaken som bygger på att göra ett hål i någon typ av rör som kramar om. Det som fascinerar mig är säljtexten. Följande text fick mig att läsa det hela två gånger innan jag trodde mig förstå vad de menade: "DOUBLE HOLE CUP har två olika hål som gör att du kan njuta av två olika typer av sensuella sensationer – den "Bittra sidan” och den "Söta sidan". Den ”Bittra sidan” stramar sig stadigt fast runt penisen och den ”Söta sidan” klamrar sig försiktigt fast runt penisen. Normalt används en sida i taget. Men, genom att använda båda sidor samtidigt förflyttar man sig till den virtuella världen av en ”trekant”!"
Den bittra och den söta sidan - det får mig fortfarande att skratta och fundera kring hur den som skrev texten tänkte.

Massagestavar för stimulans av prostatan
Detta var också en ganska ofta förekommande leksak på flera sidor. Den fanns i olika färger och former samt hade lika fyndiga namn som förra leksaken jag beskrev. Den mest roliga beskrivning var den som löd så här: "Prostatadildo för män - Förbättra ditt sexliv och höj orgasmen till nya höjder med denna prostatadildo! Män har också en g-punkt, i analen. Med hjälp av en speciellt designad stav kan män stimulera denna punkt, prostatan. Vid massage av prostatan ökar bland annat blodcirkulationen och förstärka männens orgasm!"
Jaså! Prostatan är min G-punkt och den hittar i analen! Kan inte låta bli att skratta högt av den förenklade beskrivningen. Det skulle i teorin innebära att det finns G-punktscancer för män.

Förutom ovan nämnda leksaker hittade jag fler produkter inom kategorin för honom, såsom buttplugs, analkulor, kukringar, uppblåsbara dockor, penispumpar, preparat mot tidig utlösning, penisöverdrag, mer krämer och piller för andra saker än mot tidig utlösning samt ett kukavgjutarpaket.

Jag har prövat få av dessa leksaker men kan inte låta bli att fundera på vem som kommit på dem? Hur ser marknaden ut? Vem köper dem? Är de nöjda med produkterna. Hur sker produktutvecklingen?
Som vanligt, mer frågor än svar. Men jag föreställer mig att om jag vill vara med i skapandet av fler dimensioner till maskuliniteten som finns idag, behöver vi fler frågor än svar till att börja med.

2 kommentarer:

  1. Åh jag snöade också in på det här området efter J&J. Frågade runt lite och fick bland annat veta att den här japanska sexleksaken för grabbar ska vara populär http://tengashop.ecrater.com/p/5553880/tenga-flip-hole-black. En svensk uppfinning är Miss Softie, som en plastpåse som fylls med lagom tempererat vatten. Den här varianten av fleshlight för iPads är också lite rolig http://gizmodo.com/5878901/confirmed-fleshlight-developing-ipad-case-you-can-bone. Sexleksaker för män är ett viktigt område att lyfta eftersom det ofta omges av fördomar och fniss. Bra att du skriver om g-punktstimulans också!

    SvaraRadera
  2. Kan vara ett bra tips på sexleksaker intimleksaker.com
    Jag har precis köpt en underbara anal dildo på intimleksaker.com
    och en vaginapump på intimleksaker.se
    Har köpt Kamagra från potensmedel.co.uk
    Rekommenderar sexleksaker intimleksaker.com

    SvaraRadera